Activiteiten

We zijn een actieve school. Wij hebben veel aandacht voor feesten en vieringen op onze school. We doen mee met de vele sporttoernooien en we gaan er graag en veel op uit in het kader van onze methode IPC. Ook op cultureel gebied zijn we een actieve school.

Feesten en vieringen
Sinterklaas wordt gastvrij onthaald en met Kerst hebben we een gezellig kerstdiner op school. Ook aan de Kinderboekenweek besteden we ruim aandacht.

Weekviering
Iedere week is er een andere groep die de weekviering verzorgt.
Andere groepen mogen daarbij om toerbeurt kijken en ook ouders, broertjes en zusjes zijn dan van harte welkom.

Ateliers Majeur
Samen met de Ateliers Majeur organiseren wij vele culturele activiteiten, zowel in de school als ook daarbuiten.

Project
Eenmaal per jaar zijn we in alle groepen een aantal weken lang bezig met ons project. Afgelopen jaar was het thema 'Vervoer en verkeer'. In de afsluitende tentoonstelling mogen ouders, opa's en oma's en vrienden alles, waar we mee bezig zijn geweest, bewonderen.

Sport
Onze school is een sportieve school. Bij de sporttoernooien, zoals het voetbal- en korfbaltoernooi zijn wij altijd ruim vertegenwoordigd. Ieder jaar organiseren wij een sportdag (of doen we mee aan de Koningsspelen).
Voor de groepen 1 t/m 3 organiseren we de Koningin Julianawandeltocht.
Ook bij de Avondvierdaagse lopen velen mee. En natuurlijk zijn we present bij de jaarlijkse survivalrun in De Knipe. Een sportdag waar de leerlingen altijd reikhalzend naar uitkijken!